Friday, December 24, 2010

Masak Memasak


Siapa yang tahu masak, sila angkat tangan!


Semua orang tahu masak kan. Budak sekolah rendah pun tahu masak. Cuma yang pandai masak tu yang susah. Aku tahu masak, tapi nak cakap pandai tak tahu boleh ke tak. Sebabnya, nak jamin sedap dan buat semua orang puas hati tak berani lagi. Selera orang kan lain-lain. Nanti aku cakap sedap, orang lain cakap tak sedap jadi syok sendiri plak kan..


Oleh itu, aku dengan semangatnya nak tambah ilmu memasak ni. Yela, nanti akan ada family sendiri, malu la masak tak sedap. Harapkan rupa je jadi. Paling penting malu kat keluarga belah mentua kot..huhu..Nanti aku akan buat entri pasal resipi-resipi terpilih. Kalau nanti nak masak, tak berapa yakin dengan resepi, aku refer kat blog je..hehe..



...google

Lepas ni InsyaAllah banyak resepi akan menyusul. Kali ni just entri pendek untuk mukadimah kepada niat suci aku kearah usaha untuk jadi perempuan yang pro dalam ilmu rumah tangga..hoho..serius je ayat..


Best kan kalau aku pandai buat kek yang macam
ni...

p/s: pernah masak makaroni bakar dengan cheese. bagi aku sedap. adik aku pun cakap sedap. tapi ma aku tak boleh terima sebab tak biasa dengan makanan pelik-pelik camtu. teringin plak nak makan..huhu..

No comments: