Friday, December 10, 2010

Pepper Spray Tested


Satu hari di hujung minggu:

"Handbag jadi kembung sebab bawak tu eh?"

"Ha ah"


Aku jawab soalan dia dengan yakinnya. Kami teruskan menikmati hidangan tengahari sebelum tiba-tiba dia bersuara.


"Try nak tengok jap pepper spray tu. Nak tengok logo kat depan die"

"Eh?Ooo,tanya handbag kembung tu pasal pepper spray ek..hehehe..sori, ingatkan cakap kembung pasal bawak alat makeup..jap eh..ehhh??lupa nak bawak plak."

Dia buat muka dah..aku dah gelabah semacam.

"Lupa..selalu bawak je pegi lab,ada dalam beg..ni sebab kuar ngan abg, tu jadi lupa..tak pe la kan?bukan kuar sorang2..hehehe."


Aku buat muka kesian sambil sengih2..nasib baik tak kena marah..fuuuhh...

*****

Satu hari di cuti umum:

"Pepper spray bawak tak?"

"Bawak2..ada dalam beg"

Aku jawab laju2 dan kuarkan pepper spray bagi pada dia. Dia belek2 pepper spray tu. Tiba2 dia halakan muncung pepper spray tu kat dinding..Aku dah cemas..

"Jangan spray kat dinding, nanti terus kena kat muka"

Aku bersuara. Tapi die tekan jugak. Yang aku terkejut, dia dekatkan muka di dinding. Kesannya, dia bersin dengan kuatnya lebih 3x..muka tak payah cakap la, kelat semacam. Dengan batuk2 lagi, nasib baik ada air mineral boleh minum. Kalau tak menggelepar kat situ je...Agaknya kalau direct spray kat depan muka dan kena mata, boleh berguling2 kat bawah kot. Yela, lada kan..kena kat mata mesti pedih..hmm, tapi kes ni tak boleh nak cakap apa, tuan punya badan sendiri yang nak test. Kalau aku, tak sanggup..huhu..


...Alhamdulillah

"Rasa macam mana?"

"Macam benda2 halus terus masuk hidung dan sampai ke tekak, tu yang terus terbersin"

Dia jawab dengan selamba.

"Memang sengaja ke pegi hidu benda tu dekat2. Cakap nak test spray je. Tak sangka plak test spray atas diri sendiri walaupun tak secara direct. Kalau bahaya macam mana?"

Aku agak2 dah nak membebel.

"Kalau bahaya, orang takkan jual."

Confident betul jawapan dia.

Aku? Ok,fine..jawab dalam hati..Tak tahu nak komen apa..huhuu...


p/s: whatever it is, my pepper spray has been tested and it's funtioning well. So bad man,beware!

No comments: