Monday, December 13, 2010

Saya Memang Sihat!


Assalamualaikum...

Selasa lepas aku dah terima surat master..yeay!! so, aku dah tak risau pasal permohonan ni sebab tunggu nak settle pasal daftar je..Seperti biasa la, dalam tu ada offer letter, borang medical checkup, borang mohon kad matrik, slip yuran dan panduan segala bagai tu.

Dan dua hari lepas tu, dengan semangatnya aku pegi pusat kesihatan ukm untuk buat medical checkup. Dari lawatan aku ke pk buat mc ni, dengan ini dapat disimpulkan bahawa (ceeewahh, ayat skema karangan);

  1. RM60 perlu dikeluarkan. Nape tak boleh murah lagi ek..huhu..
  2. Telah berlaku pertambahan berat badan. Tapi BMI normal ye...
  3. Penglihatan aku masih baik. Kedua-dua belah mata 6/6..
  4. Keputusan x-ray semuanya normal. Tapi rasanya agak pelik bila dalam bilik x-ray tu cuma ada seorang kakitangan lelaki (juru x-ray). Agak menakutkan juga la, bila kita seorang perempuan nak masuk bilik ni. Tau-tau jela bila nak x-ray, kena buka baju semua. Bahaya2..Alhamdulillah tak ada pape yang berlaku..
  5. Aku rasa kerja doktor sangat senang (statement jahat..hahaha) Doktor-doktor jangan marah tau, aku gurau je...Bukan apa, masa masuk bilik doktor, doc tu cuma check nadi aku sambil tanya, pernah masuk hospital?Bila aku jawab tak pernah. Dia terus tanda normal pada semua kotak. Dan tanda pada kotak yang menunjukkan aku sihat, tiada sebarang masalah kesihatan. Then, terus aku boleh keluar. Eh, camtu je ke?
  6. Kesimpulannya, aku memang sihat!


Comelnya doc ni...dari google..

Tapi kalau mc ni ada buat blood test, mesti akan ada rekod "Beliau disahkan positif G6PD deficiency". Walau macam mana pun, aku rasa aku tetap dapat status sihat. Klik sini untuk entry tentang G6PD sebelum ni.

p/s: dalam usaha menjalani hidup sihat dengan bersenam (sebenarnya lebih tepat usaha menurunkan berat badan...nak kurus macam dulu. I can do it!).

No comments: