Wednesday, May 16, 2012

Selamat Hari Guru!



Bismillah...

16 Mei 2012.

Selamat Hari Guru kepada guru-guru di SKBP dan SMKANI, pensyarah-pensyarah di KMM dan UKM, abah saya, dua orang kakak saya Kak Na dan Kak Sya, bapa saudara saya, emak saudara saya, sepupu-sepupu saya, kawan-kawan saya yang sekarang ini seorang guru dan juga bakal menjadi guru, guru memandu saya serta seluruh pendidik di Malaysia. Terima kasih atas jasa kalian yang telah banyak ditabur untuk mendidik anak bangsa.


Cita-cita mistulip dulu nak jadi landskap architect sebab kononnya suka melukis, tapi tanpa sedar ambik course chemical engineering sebab rasa macam peluang kerjaya architect agak terbatas kalau tak betul2 kreatif dan satu lagi sebab konon nak jadi engineer yang merupakan salah satu kerjaya profesional (padahal sebab tak layak nak ambik medic...hahahaha...gelakkan diri sendiri) dan sekarang tengah nak siapkan master, ada rezeki sambung PhD dan adakah mistulip akan ditakdirkan jadi lecturer nanti? Walaupun tak berapa minat, tapi kalau itu peluang yang ada, InsyaAllah....








mistulip: selamat hari guru kepada saya sendiri jugak yang mungkin menjadi seorang pendidik pada masa akan datang. insyaAllah akan ku gapai ijazah doktor falsafah itu, salah satu impian abah. mistulip as a future lecturer, suitable or not????

No comments: