Wednesday, November 28, 2012

New life of mine...

Assalamualaikum...

Punya la lama tak update, sampai lupa ada blog. Boleh ke camtu? Terlalu banyak cerita yang nak ditulis tapi masa betul-betul terhad. Apa-apa pun Alhamdulillah dah banyak perkara yang selesai, tinggal perjuangan nak habiskan masters dan urusan pindah rumah awal tahun depan. Tertunggu-tunggu saat itu. Moga dikuatkan hati kami sepanjang hidup berjauhan.

Alkisahnya apa yang mistulip busy sangat dalam dua bulan lepas, pertama sekali persiapan majlis kahwin. Setelah berhempas pulas seorang diri di rumah sewa, berhempas pulas sekali lagi di kampung bersama family, alhamdulillah majlis kesyukuran di rumah mistulip berjalan lancar. Walaupun ada sedikit kekurangan, tapi itu adat sebab manusia kan serba kekurangan. Apa yang penting, majlis yang dijalankan diberkati dengan doa-doa dari semua yang hadir. Dan selang sehari, majlis sambut menantu selamat dijalankan. Jadinya, setel bab kahwin. Nah sekeping gambar pada hari kejadian.

My family and us..

Selang sehari kemudian, bertolak la kami ke Bangi. Sampai-sampai, checkin kat hotel dan berkemas untuk ke Sabah esoknya. Ingat lagi entri jom ke Sabah sebelum ni? Alhamdulillah, dalam kesibukan dengan urusan kahwin dan buat lab, sempat juga siapkan full paper dan slide semua sebelum cuti kahwin bermula.

So, dah setel conference di Pacific Sutera Hotel, walaupun menggeletar present atas pentas dalam ballroom  yang boleh tahan besarnya. Sangat lega dah ada dua paper conference. Satu yang Sabah ni, dan satu lagi hantar ke conference di Bali, cuma conference tu mistulip tak attend, cuma hantar paper. Sepanjang 5 hari 4 malam di kota kinabalu? Rasanya perlu buat satu entri khas untuk tu. Nanti-nanti la ye.

Ballroom Pacific Sutera Hotel, tempat presentation




Sekembalinya ke Semenanjung, dari LCCT ke Bangi, sampai je Bangi terus ambik kunci kereta dan tinggalkan baju-baju kotor kat rumah sewa. Singgah makan dan solat di pkns kejap, pastu terus bertolak ke Johor. Mistulip tidur je sepanjang perjalanan, kesian en. suami drive sorang-sorang. Sampai-sampai memang terus pengsan, walaupun perut kelaparan tapi lebih rela tidur. Badan pun mula rasa tak sedap, panas macam nak demam.

Esoknya, terus ke rumah sewa baru kitorang. Cuci rumah, mop, pasang tikar getah, angkat barang dari rumah sewa lama en. suami. Dalam 3 kali jugak la ulang alik angkat barang. Maklum la pinky saya tak berapa besar. 2 hari urusan pindah dan kemas rumah baru, semalam baru saya balik ke Bangi semula. Terus ke lab, tapi blur tak tahu nak buat apa. Penyelesaiannya, main fb tengok gambar kahwin. Hahaha...

Baiti jannati yang masih kosong...


Sekarang rasa sangat happy plus rasa sedikit cuak. Mistulip cuma ada masa 1 bulan untuk siapkan semua urusan lab kat sini. InsyaAllah cuti krismas nanti, mistulip akan pindah dari rumah sewa. Rumah sewa yang menjadi saksi segala urusan kahwin, yang menjadi 'stor' barang-barang kahwin. Tak cukup dengan bilik, ruang tamu pun penuh dengan barang kahwin. Hehehe.. Terima kasih housemate kerana memahami.




mistulip: 1 bulan yang pastinya penuh dengan kesibukan dan tekanan, moga dipermudahkan segala urusan.

No comments: